TERMENI DE REFERINȚĂ pentru realizarea unei serii de podcasturi pentru platforma www.eviolenta.md

Data publicării

Centrul Internațional „La Strada”, în parteneriat cu Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA) în Moldova, anunță concurs pentru selectarea unei companii media/echipe de producție care va elabora o serie din 12 podcasturi audio despre fenomenul violenței digitale.

SECȚIUNEA I: Informaţii generale

Context general:

Platforma online www.eviolenta.md este un spațiu sigur, dedicat femeilor și fetelor, pentru a înțelege, recunoaște și acționa în fața violenței în bază de gen facilitată de tehnologie. Printr-o combinație de informare, autoevaluare, raportare și acces la suport specializat, platforma răspunde unei nevoi reale de sprijin digital și intervenție.

Publicul-țintă sunt femeile și fetele de toate vârstele, cu niveluri diferite de alfabetizare digitală, inclusiv cele aflate în situații de vulnerabilitate. Valorile-cheie ale platformei sunt accesibilitatea, siguranța, confidențialitatea, empatia și informarea clară.

SECTIUNEA II. Scop și obiective

Scopul și obiectivele contractului

Scopul contractului este înregistrarea unei serii de 12 podcasturi, în format audio, cu informații esențiale despre formele de violență digitală și cum pot fi acestea prevenite/gestionate.

Cerințe față de produsul audio:

  • Tonul discuțiilor va fi unul empatic, accesibil, informativ, cu un echilibru între explicații clare și exemple practice;
  • Public țintă: femei și fete (16–40 de ani), dar și profesioniști din domenii conexe;
  • Durata podcastului va fi de circa 15–20 min (suficient pentru a fi ascultat în drum spre serviciu sau într-o pauză);
  • Podcastul va avea o structură fixă pentru cele 12 episoade:
  • Intro scurt (muzical + prezentarea temei);
  • Explicația subiectului (concept + context);
  • Exemple reale / scenarii practice;
  • Sfaturi și recomandări concrete;
  • Resurse și unde poți cere ajutor;
  • Outro (mesaj inspirațional + trimitere spre eViolenta.md).
  • Format/ Elemente tehnice: Va fi într-un format conversational (un host + expertul eViolenta.md) cu scenarii prestabilite și brand sonor unitar  (intro/outro recognoscibil).

Seria din 12 episoade va corespunde următoarelor subiecte-cheie:

  • Consimțământ și limite online;
  • Distribuirea neconsensuală a imaginilor intime;
  • Violența digitală în relații (sau Abuz prin tehnologie în cuplu);
  • Hărțuirea online la locul de muncă (sau Siguranța digitală la locul de muncă);
  • Bunăstare digitală: echilibrul tău în lumea online;
  • Relații false și profiluri înșelătoare („Catfishing”);
  • AI, deepfakes și protecția imaginii tale;
  • Hărțuirea sexuală în mediul digital;
  • Hărțuirea în mediul digital (sau Siguranța femeilor în fața abuzului online);
  • Urmărirea și monitorizarea online („Cyberstalking”);
  • Întâlniri virtuale („Dating”);
  • Dezinformarea online împotriva femeilor.

SECȚIUNEA III: Cerințe față de echipa de producție

Echipa de producție selectată trebuie să asigure:

  • Înregistrarea celor 12 podcasturi în baza scenariilor oferite;
  • Asigurarea celor doi participanți la disccuție;
  • Asigurarea studioului pentru înregistrare;
  • Livrarea înregistrărilor către Centrul Internațional „La Sarada” în format MP3 și alte formate relevante pentru podcasturi;
  • Difuzarea acestora în format audio pe platforme relevante.
  • Criterii de eligibilitate a echipei de producție:

CI „La Strada” va selecta compania/echipa în baza următoarelor criterii:

Dosarul de participare la concurs va conține:

  • Copia certificatului de înregistrare a companiei/extrasul din registrul de stat al persoanelor juridice.
  • Oferta financiară, prezentată în MDL, cu indicarea sumei brute pentru persoane fizice și cu TVA inclus pentru persoanele juridice.
  • CV-ul persoanei fizice sau un brief al companiei ofertante (denumirea, adresa poștală, datele bancare, telefonul de contact, adresa electronică, persoana responsabilă, date relevante din activitatea companiei etc).
  • Portofoliul lucrărilor relevante elaborate în ultimii 2 ani (minim 3 produse audio/video) și portofoliul de clienți, cu specificarea experienței de producere a podcasturilor cu mesaje sociale.
  • Planul calendaristic de realizare a materialelor audio.
  • Perioada de executare a serviciilor.

Echipa selectată va asigura executarea serviciilor de producere a materialelor audio, conform unui calendar coordonat și aprobat de CI „La Strada”. Materialele video vor fi produse, aprobate și livrate nu mai târziu de 15 octombrie 2025.

Data limită de prezentare a dosarelor: 1 septembrie 2025, ora 18:00.

Dosarele pot fi expediate la adresa de e-mail: comunicare@lastrada.md . Doar echipa selectată va fi contactată pentru discutarea detaliilor contractuale.

Persoană de contact: Elena Căpățînă, comunicatoare, CI „La Strada”; tel.: 079 4543 44