0%

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a aprobat reperele metodologice pentru siguranța elevilor în mediul online

Marți, 6 octombrie curent, Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, a aprobat „Reperele metodologice privind securitatea și siguranța online a elevilor în procesul educațional la distanță pentru instituțiile de învățământ primar, gimnazial și liceal, în anul de studii 2020-2021”.

Este primul reper metodologic elaborat vreodată de ministerul de resort în domeniul siguranței online a copiilor . Documentul stabilește modul de implicare a personalului didactic și de conducere în organizarea unui proces educațional la distanță în condiții de siguranță pentru elevi. La elaborarea documentului au participat și specialiștii Programului Copii al CI La Strada Moldova.

După cum se menționează în preliminariile Reperelor, siguranța elevilor în mediul online trebuie să fie una dintre prioritățile personalului didactic în contextul procesului educațional la distanță. În aceste condiții, oricare dintre modelele de învățare selectate de instituția de învățământ în anul de studii 2020-2021, implică și un nivel responsabilitate sporită pentru siguranța elevilor în mediul online. Conform prevederilor noilor repere metodologice, aceasta se va asigura prin:

-       Formarea atitudinilor și deprinderilor de comportament responsabil în mediul virtual

-       Punerea la dispoziția copiilor a informaților, mijloacelor și instrumentelor pentru a raporta cazurile de violență online din partea semenilor și din partea adulților;

-       Securizarea accesului copiilor la platformele și instrumentele web utilizate în procesul educațional la distanță.

Documentul integral poate fi accesat aici: https://cutt.ly/cgtZIsB

Este un prin pas, dar foarte important, spre o abordare comprehensivă a siguranței online la nivel de școală. În parteneriat cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, La Strada Moldova  urmează să desfășoare o serie de activități de informare și formare a cadrelor didactice, managementului instituțiilor școlare și psihologilor școlari, pentru a asigura implementarea eficientă a acestor repere.