0%

Instruiri inițiale pentru cadrele didactice care vor preda „Relații armonioase în familie” elevilor de la treapta gimnazială”

Vă spuneam nu demult că suntem pe punctul de a începe pilotarea disciplinei opționale „Relații armonioase în familie” în clasele de gimnaziu. Ei bine, astăzi întredeschidem puțin cortina să vă arătăm momente din colaborarea unor oameni fabuloși – 12 cadre didactice din diferite localități ale țării în plin proces de formare profesională inițială. Printre ele, profesoare care, din 2016, predau disciplina în clasele liceale. Formatoarele cursului, la rândul lor, sunt profesioniste cu experiență vastă în domeniul psihologic și management : Tatiana TURCHINĂ, psihologă, lectoră universitară, șefă a Departamentului Formare Continuă, Universitatea de Stat din Moldova; Valentina OLARU, Directoare a Liceului Teoretic „Lucian Blaga”, mun. Chișinău și Liliana ISTRATE-BURCIU, coordonatoare programe, CI „La Strada”. 

Nighina Azizov, coordonatoare de programe, UN Women Moldova:  „Egalitatea de gen nu trebuie lăsată să fie abordată abia la maturitate, ci trebuie cultivată copiilor, fetelor și băieților, de timpuriu. Căci discriminarea, violența împotriva femeilor, degradante și rușinoase, au devenit o pandemie din umbră, care afectează fiecare a treia femeie la nivel mondial. Această realitate tristă motivează UN Women să sprijine și să consolideze proiecte precum cel în care suntem toate implicate astăzi”. 

Corina Lungu, consultant principal, Direcția Învățământ General, Ministerul Educației, Culturii Cercetării:

„În Germania, de exemplu, autoritățile centrale asigură predarea disciplinelor opționale exclusiv prin parteneriate încheiate cu organziațiile societății civile. „La Strada” este un exemplu elocvent în acest sens. Locul sub soare al disciplinei care dezvoltă abilități de relaționare armonioasă la adolescenți va depinde în continuare de acest parteneriat, dar mai presus de orice – de implicarea dumneavoastră, a cadrelor didactice. Mai ales acum, când urmează să pilotăm programul gimnazial, să ajustăm la maxim conținutul și metodele de predare la nevoile și așteptările copiilor și să-i motivăm să se implice”. 

Pe lângă unitățile de conținut, participantele la instruiri au primit recomandări metodologice de predare a disciplinei, sugestii și repere pentru proiectarea orelor, evaluarea elevilor și administrarea cursului, în general. Fiecare participant la curs va reveni în școală cu suportul metodologic complet pentru disciplina „Relații armonioase în familie” – manulalul, caietul elevului, ghidul profesorului… și, evident, o doză uriașă de motivație și inspirație. 

Să rămânem cu ochii pe această comunitate armonioasă, ajutându-I și încurajându-I să continue modelarea corectă a noii generații.

Această activitate este realizată în cadrul proiectului „Ajustarea disciplinei Relatii armonioase în familie pentru treapta de gimnaziu” implementat de către Centrul Internațional „La Strada” cu susținerea UN Women și cu sprijinul financiar al Suediei. Părerile și opiniile exprimate aici aparţin autorilor și nu reflectă neapărat punctul de vedere al UN Women sau al Ambasadei Suediei la Chișinău.