18 000 de apeluri recepţionte la Telefonul Copilului
Consilierii serviciului Telefonul Copilului au recepţionat 18 000 de apeluri de la 14 732 de persoane, de cele mai multe ori apelanţii fiind chiar copiii. Proiectul este implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei.
Potrivit datelor statistice, 12 156 dintre cei care au apelat au fost copii. De cele mai dese ori, aceştia au telefonat la 116 111 pentru a se informa despre drepturile lor sau despre specificul serviciului. În particular, cu acest scop au apelat 7 796 de copii. Alte 2 939 de apeluri au fost de la copii care au povestit că au probleme de comunicare cu semenii, probleme sentimentale sau sunt hărţuiţi în mediul şcolar. În 89 de cazuri copiii au raportat situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.
În aceea ce priveşte apelurile din partea adulţilor, 849 au fost pentru a solicita informaţii despre serviciile acordate sau solicitări de ajutor financiar. Nu în ultimul rând, adulţii care au apelat la Telefonul Copilului s-au interesat despre drepturile copilului. În 350 de cazuri, părinţii sau tutorii au întrebat sfatul specialistului privind comunicarea cu copiii, dar şi cum să depăşească probleme unele neînţelegeri în familie.
Touşi, printre adulţi s-au regăsit şi persoanele terţe din comunitate, precum vecini, funcţionari publici sau chiar rude care au anunţat despre cazuri grave de încălcare a drepturilor copilului, precum situaţii de violenţă, neglijare, exploatare sau trafic.
În cazul în care consilierii recepţionează informaţii privind cazuri suspecte în care copiii ar putea fi în în situaţii de risc, datele sunt expediate autorităţilor tutelare locale prin intermediul Fişelor de sesizare a cazului. În total, din vara anului 2014, când serviciul şi-a început activitatea, au fost referite autorităţilor de stat 905 cazuri suspecte de violenţă, neglijare, exploatare şi trafic al copilului.
Numărul 116 111 este un serviciu telefonic de asistență gratuită pentru copii , care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind implementat de Centrul Internaţional „La Strada” și gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei. Telefonul Copilului oferă suport emoțional atât copiilor, cât și părinților aflați în dificultate, informând apelanţii în domeniul drepturilor și protecției copilului. Consilierii stau la celălalt capăt al firului zilnic, 24 din 24 de ore, şi optează ca problema fiecărui copil să fie auzită şi soluţionată.