TERMENI DE REFERINȚĂ de selectare a unei companii de comunicare și PR pentru realizarea activităților de lansare și promovare a platformei www.eviolenta.md
Centrul Internațional „La Strada” anunță concurs pentru selectarea unei companii de comunicare și PR pentru realizarea activităților de lansare și promovare a platformei www.eviolenta.md.
Context
Centrul Internațional „La Strada” este o organizație neguvernamentală, activitatea căreia vine să contribuie la edificarea unei societăți în care drepturile omului sunt respectate. Principalii beneficiari ai Centrului sunt femeile și copiii, care sunt sau au fost afectați de pe urma traficului de ființe umane, violenței în familiei, violenței sexuale sau violenței digitale. „La Strada” are ca misiune asigurarea respectării drepturilor și intereselor legitime ale acestor femei și copii din Republica Moldova la toate nivelurile - individual, legislativ și executiv. Mai multe informații despre organizație pot fi găsite pe pagina web www.lastrada.md.
Totodată, informațiile despre violența online sunt înglobate pe noua platformă digitală www.eviolenta.md, care este un spațiu sigur, dedicat femeilor și fetelor, pentru a înțelege, recunoaște și acționa în fața violenței în bază de gen facilitată de tehnologie. Printr-o combinație de informare, autoevaluare, raportare și acces la suport specializat, platforma răspunde unei nevoi reale de sprijin digital și intervenție.
Publicul-țintă sunt femeile și fetele de toate vârstele, cu niveluri diferite de alfabetizare digitală, inclusiv cele aflate în situații de vulnerabilitate. Valorile-cheie ale platformei sunt accesibilitatea, siguranța, confidențialitatea, empatia și informarea clară.
În context, Centrul Internațional „La Strada” va organiza un eveniment de lansare și va implementa o campanie de informare și promovare a noii platforme digitale www.eviolenta.md. În acest scop va fi contractată o companie specializată.
Sarcinile specifice includ:
Organizarea logistică și a activităților media pentru evenimentul de lansare a platformei www.eviolenta.md care va include:
- Elaborarea scenariului și moderarea evenimentului de 1/2 zi pentru 100 participanți;
- Realizarea fotografiilor pe durata evenimentului - 2 fotografi;
- Elaborarea unui reportaj TV comercial;
- Printarea fotowall-ului;
- Asigurarea echipamentului de sonorizare (6 microfoane);
- Asigurarea traducerii simultane și a echipamentului pentru traducere;
- Elaborare a 10 nourași cu mesaje din campanie;
- Elaborarea designului pentru rama-telefon (logo UNFPA, La Strada si QR code pentru platformă);
- Realizarea unei serii de interviuri cu specialiști (1 psiholog, 1 polițist, 1 specialist IT, 1 avocat). Format: mini-video-uri (1–2 min) pentru social media și YouTube:
- „Ce este violența digitală?”
- „Cum afectează victimele?”
- „Unde raportăm cazurile?”.
Amenajarea zonei interactive a evenimentului de lansare va include:
1. Colțul „Descoperă eviolenta.md” – demonstrație live
- Ecrane sau laptopuri cu platforma deschisă.
- Membri ai echipei „La Strada oferă ghidare participanților: cum se solicită consiliere, ce resurse sunt disponibile, cum funcționează procedura de raportare”.
- Se oferă mini-carduri cu link și QR code direct spre platformă.
2. Colț vizual & social media
- Photo corner cu fundal branduit eviolenta.md și elemente vizuale (logo, hashtaguri #eviolenta).
- Posibilitate de a face fotografii/boomerang-uri, care pot fi partajate instant pe social media.
3. „Ascultă poveștile” – colț audio/video
- Va fi realizată o expoziție cu istorii ale femeilor care au trecut prin experiențe de violență digitală.
- Fiecare tablou/istorie va fi însoțită de căști pentru a putea asculta mărturii reale (sau fictive, inspirate din cazuri reale) despre efectele violenței digitale.
Cerințe și criterii de eligibilitate a echipei de producție
CI „La Strada” va selecta compania/echipa în baza următoarelor criterii:
- Confirmarea faptului că dispune de resurse tehnice și umane suficiente pentru executarea contractului în termenul prevăzut de contract.
- Experiență dovedită în crearea planurilor de comunicare, marketing online și în organizarea evenimentelor de lansare a proiectelor noi,în domeniul social.
- Abordare creativă, punctualitate, flexibilitate și responsabilitate în procesul de lucru.
- Reputația companiei (scrisorile de recomandare vor constitui un avantaj).
- Experiență în domeniul PR și comunicare de minim 3 ani;
Dosarul de participare la concurs va conține:
- Copia certificatului de înregistrare a companiei/extrasul din registrul de stat al persoanelor juridice.
- Oferta financiară, prezentată în MDL, cu indicarea sumei brute pentru persoane fizice și cu TVA inclus pentru persoanele juridice.
- CV-ul persoanei fizice sau un brief al companiei ofertante (denumirea, adresa poștală, datele bancare, telefonul de contact, adresa electronică, persoana responsabilă, date relevante din activitatea companiei etc).
- Portofoliul lucrărilor relevante elaborate în ultimii 2 ani.
Perioada de executare a serviciilor
Echipa selectată va asigura executarea serviciilor de comunicare și promovare, conform unui calendar coordonat și aprobat de CI „La Strada”.
Materialele vor fi produse, aprobate și livrate nu mai târziu de 14 noiembrie 2025.
Data limită de prezentare a dosarelor: 13 octombrie 2025, ora 18:00.
Dosarele pot fi expediate la adresa de e-mail: comunicare@lastrada.md. Persoană de contact: Elena Căpățînă, comunicatoare, tel.079454344.
Doar echipa selectată vor fi contactată pentru discutarea detaliilor contractuale.