0%

21 de profesori şi-au împărtăşit experienţa de predare a orelor de „Relaţii armonioase în familie”

Profesori din 21 de instituţii de învăţământ s-au reunit în cadrul unui atelier de lucru pentru a-şi împărtăşi reciproc experienţa de predare a  disciplinei opţionale „Relaţii armonioase în familie”. Este vorba despre cadrele didactice, care de la începutul anului şcolar în curs le vorbesc elevilor  despre cum să îşi gestioneze emoţiile, cum să comunice în cuplu, dar şi cum să recunoască şi evite cazurile de violenţă.

Atelierul  a fost moderat de psihologul Tatiana Turchina şi îşi propune să ghideze pedagogii astfel ca aceştia să fie confidenţi şi pregătiţi  să le vorbească copiilor despre caracteristicile unei relații abuzive, percepţia sexualităţii, manifestarea relaţiilor de dependenţă şi caracterul ciclic al violenţei în familie.  

“De obicei, succesul înţelegerii informaţiilor depinde aproape în totalitate de dăruirea pedagogului atunci când prezintă informaţia. Ar fi un sacrificiu nejustificat tot ce facem, dacă ajunşi în faţa adolescenţilor, pedagogii nu ar fi “echipaţi” cu suficiente argumente pentru a desfiinţa stereotipurile. Până acum vedem un autentic interes din partea cadrelor diactice şi apreciem faptul că acesta se manifestă constant, încă de când ideea abia prindea contur, până acum, când cursul este unul autonom şi funcţional. Am făcut pentru pedagogi un curs de instruire în august, acum – acest schimb de experienţă, şi vom mai organiza şi alte întâlniri, de oricâte ori va fi nevoie pentru ca să ne asigurăm că atunci când le vorbesc adolescenţilor să poată opera cu suficiente argumente, aşa ca nicio întrebare să nu rămână fără răspuns”, susţine Daniela Misail-Nichitin, directoarea Programului Femei, din cadrul Centrului Internaţional “La Strada”.

Cursul "Relaţii armonioase în familie" a fost elaborat de Centrul  Internaţional "La Strada" şi avizat pozitiv de Consiliul Național pentru Curricula Școlară al Ministerului Educaţiei. De la începutul anului şcoar , acesta a fost introdus  în planul cadrul pentru anul de studii 2016-2017 drept disciplină opţională pentru liceu.