Filmul “Culorile” la festivalul francofoniei
„Culorile” este o istorie modernă de dragoste şi a unei atracţii de aservire necontrolată. Ana, o fată de la ţară, pasionată de pictură, vine la oraş. Andrei, un tânăr de 25 de ani, o face să descopere un nou univers şi să intre într-o relaţie plină de speranţă şi de momente de tandreţe. Cu timpul, relaţiilor lor se schimbă treptat, tot aşa cum se schimbă culorile, când începi a le amesteca haotic"
Astfel este anunţată pelicula „Culorile” la festivalul filmelor din ţările Francofoniei, care s-a desfăşurat între 2 şi 15 aprilie curent în cinematograful „Odyssee” din Strasbourg. După ce s-a bucurat de succes la Chişinău şi în alte câteva oraşe ale Republicii Moldova, filmul „Culorile” a fost prezentat două zile judecăţii publicului francofon din Strasbourg, în numărul celor mai relevante 10 pelicule cinematografice din Albania, Belgia, Cipru, Elveţia, Grecia, Luxemburg, România, Tunisia, ţări care au reprezentat anul acesta Francofonia la festivalul de filme din Strasbourg.
Or, dacă la Chișinău pelicula aducea în atenţia tânărului spectator primele semne ale violenţei chiar de la începutul unei relaţii în cuplu, dorința autorilor fiind de a cultiva adolescenților abilităţi de recunoaştere a formelor mai puţin vizibile ale violenţei, ca cele psihologică şi economică, pentru un festival de asemenea anvergură se aștepta o percepție mult mai avansată a subiectului.
— La Strasbourg pelicula „Culorile” era adresată de fapt spectatorului adult, dacă vreți chiar politicienilor, criticilor de artă, presei ca formator de opinie, sperând că anume această categorie să interpreteze conținutul din perspectiva respectării drepturilor omului și cea a egalității șanselor dintre femei și bărbați, recunoaște Daniela Misail-Nichitin, președintele Centrului Internațional „La Strada” și unul dintre animatorii ideii de film. Prezentându-l la acest festival, ne-am dorit să atragem atenția și a guvernelor, forurilor decizionale ale statelor participante (și nu numai) asupra gravității problemei violenței în familie per ansamblu și asupra femeii în special. Așa încât și structurile de stat, și clasa politică, dar și societatea civilă, publicul larg să-și conjuge eforturile întru diminuarea efectelor și eradicarea acestui fenomen și a stereotipurilor care-l mai alimentează, a reiterat Daniela Misail-Nichitin.
De mai precizat, că atât filmul, cât şi jocul actorilor moldoveni au impresionat publicul francofon, motiv de mândrie în egală măsură pentru Viorica Meşina, regisoarea filmului, şi grupul de creaţie, dar şi pentru echipa Centrului Internaţional „La Strada”, care a inspirat colectivul de creaţie nu numai cu ideea, dar practic şi cu fabula subiectului, ce se regăseşte în conţinutul celor peste 5.000 de apeluri la Telefonul de Încredere al Centrului, ai cărui operatori consiliază deja mai bine de trei ani victimele violenţei în familie.